فروشگاه اینترنتی گلیم فرش

عرضه گلیم فرش ماشینی

فروشگاه اینترنتی گلیم فرش

عرضه گلیم فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰

فرش های مدرن و کلاسیک

فرش ها به طور کلی به سه دسته ی مدرن و کلاسیک و سنتی تقسیم میشوند .فرش های سنتی در واقع طرح های اصیل ایرانی هستند که در قالب نقشه های اصیل بافته می شوند .و همان طرح های گل و شاخ و برگ و بته جقه و نقوش اسلیمی هستند .

گلیم ها و گلیم ماشینی ، هم جز فرش های کلاسیک می باشند .افراد برای ایجاد محیطی کلاسیک در منزل خود اغلب از گلیم های دستباف ایرانی استفاده می کنند و به دلیل مناسب بودن قیمت گلیم ماشینی ، فروش گلیم نیز رونق بسیار یافته است .

و فرش های مدرن در واقع فرش های جدیدی هستند که قابل مقایسه با فرش های سنتی نیستند اما بافته می شوند و در بازار موجود هستند .

و در این مقاله به برخی از انها اشاره می کنیم .

 

فرش های مدرن با نام ها و نوع های مختلف تولید میگردد. فانتزی ، شگی ، شنل ،عروسکی و .... از جمله طرح های خاص موجود در بازار می باشد .

باید هنگام خرید فرش به این موضوع دقت کرد که فرش ها متناسب با دکوراسیون ما باشند .نکته ی دیگر دقت در جنس فرش هاست که هم در زیبایی و هم در دوام و هم در قیمت فرش موثر میباشد.

اگر دکوراسیون شما یک دکور سنتی است نمیتوانید از فرش های مدرن استفاده کنید زیرا باید از یک فرش اصیل و زیبا برای تکمیل این دکور استفاده کنید.

و اگر دکوراسیون شما سبک کلاسیک است ، از طرح فرش های قدیمی مثل فرش گلیم استفاده نمایید .و برای دکوراسیون های مدرن می توانید از هر گونه فرشهای دسته ی مدرن استفاده نمایید .

 

فرش شگی چیست ؟

فرش های شگی فرش های پرز بلند است .و یکی از مدل های پرطرفدار فرش های مدرن می باشد .بسیار نرم می باشند و وقتی روی این فرش ها قدم میزنید بسیار نرم هستند و باعث ایجاد حس راحتی روی فرش میشوند.

این فرش ها طول عمر زیادی ندارند .زیرا پرزهای انها بلند است و گرد وخاک و اشغال اگر لابلای پرزها گیر کند به سختی بیرون می اید .و قابل شست و شو و تمیز کردن نیستند .و باعث ایجاد الرژی و بعضی بیماری ها می شوند .

پس توصیه می شود که ، این فرش ها در اتاق کودک استفاده نشود .و در مکان هایی استفاده شود که رفت وامد کم است .

 

فرش فریز

فرش های فریز از جمله فرش های مشهور است که ویژگی این فرش ،این است که فاقد پرز است و بافتی شبیه گلیم دارد و از انواع الیاف تهیه می شود .این فرش ها مقاومت بالایی دارند و قابل شست و شو می باشند .

در محل های پر رفت وامد میتوان از این دسته فرش استفاده کرد .

 

فرش شنل

فرش شنل دارای پرزهایی کوتاه است که با فرش های شگی بسیار متفاوت است .به صورت نقش برجسته به چشم میخورد و در بازار موجود است .این فرش ها شست و شوی بسیار راحتی دارند و نرمی مطلوبی برخوردارند .

 


  • ۹۷/۰۶/۱۲
  • گلیم اصیل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی