فروشگاه اینترنتی گلیم فرش

عرضه گلیم فرش ماشینی

فروشگاه اینترنتی گلیم فرش

عرضه گلیم فرش ماشینی

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

 

گلیم فرش برای اتاق خواب

اتاق خواب تنها مکانی در خانه است که قرار گرفتن در آن باعث آرامش خاطر ما می شود. در دکوراسیون خانه انتخاب فرش اهمیت زیادی دارد و همان طور که از اهمیت اتاق خواب گفته شد در انتخاب فرش اتاق خواب نیز باید دقت بیشتری به خرج دهید؛ به همین دلیل بهتر است از فرش های سبک و دارای رنگ جذاب که باعث القای آرامش و نشاط به فرد می شود، استفاده کرد. گلیم فرش از جمله فرش هایی است که این حس را به فرد منتقل می کند و به دلیل جذابیت بالا به اتاق خواب روح تازه می‌بخشد. گلیم های دست بافت به دلیل مواد استفاده شده مرغوب، کاملا طبیعی و نیز زحمت بسیاری که برای بافت آن کشیده شده است قیمت بسیار بالایی دارند که اغلب افراد قادر به تهیه آن نمی باشند و همچنین به دلیل  کند بودن سرعت بافت دستی و تولید کم آن، صنعت تولید فرش در ایران امکان خرید گلیم  را از طریق  دستگاه های صنعتی به وجود آورده است.

در ادامه مقاله به بحث در مورد مزایای گلیم و استفاده ی آن در اتاق خواب می پردازیم.

ویژگی هایی که گلیم را خاص کرده است:

عدم حساسیت گلیم

با بافت نخ خاب منقطع، کمترین میزان پرزدهی را دارد و به دلیل نوع بافت فشرده ی آن آلودگی در آن نفوذ نمیکند این موارد باعث شده تا گلیم برای فرد حساسیتی به وجود نیاورد.


لیز نخوردن گلیم فرش

گلیم فرش به دلیل عدم وجود پرز و نوع خابی که دارد حالت زبرتری نسبت به سایر فرش ها دارد  و روی زمین های صاف و سرامیکی کمتر سر می خورد.

عایقی از جنس گلیم!

به دلیل نوع بافت، گلیم ارتفاع زیادتری نسبت به سایر فرش ها دارد که این خاصیت سبب شده تا گلیم در فصل های سرد عایق مناسبی در برابر سرد بودن کفپوش ها باشد، سرما را انتقال ندهد و سطح گلیم در این فصول گرم باشد.

نکاتی برای استفاده گلیم در اتاق خواب

رنگ جذاب

برای انتخاب رنگ گلیم بهتر است با وسایل دیگر درون اتاق خواب و یا در صورتی که دیوار ها رنگ های خاصی داشته باشند، هماهنگ شود. به این نکته توجه شود که انتخاب رنگ آن به این دلیل که اتاق خواب محل آرامش است، بهتر است از رنگ های ملایم یا خنثی و طرح های مدرن استفاده شود. در صورت تمایل  به استفاده  از گلیم با رنگ های تند و گرم بهتر است با رنگ های روشن یا خنثی ترکیب شود.

اندازه مناسب

برای انتخاب ابعاد گلیم به این نکته دقت کنید که اندازه گلیم به گونه ای باشد که کاملا زیر تخت خواب یا تا نزدیکی پایه های عقبی تخت خواب قرار گیرد همچنین می توانید گلیم را در کنار تخت خواب قرار دهید تا با قرار گرفتن پاها روی گلیم حس نشاط به شما منتقل شود.


بررسی کیفیت

در هنگام خرید گلیم فرش بهتر است به کیفیت الیاف و مقاومت بالای آن توجه بیشتری داشته باشید؛ در این صورت توصیه می شود که گلیم فرشی با الیاف آکریلیک خریداری کنید تا به مرور زمان کیفیت و حالت اولیه خود را از دست ندهد.

 

 

  • گلیم اصیل