فروشگاه اینترنتی گلیم فرش

عرضه گلیم فرش ماشینی

فروشگاه اینترنتی گلیم فرش

عرضه گلیم فرش ماشینی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گبه انواعی از زیرانداز میباشد و همچون فرش بافی ارزش هنری بسیاری نیز دارد بطوریکه امروزه در همه جای دنیا طرفداران بیشماری را به خود جلب کرده. برخی از محققان دلیل نامگذاری این قالیچه با عنوان گبه را ضخیم بودن و کاربرد آن در حفاظت نسبت به عوامل مختلفی چون سرما میدانند. میتوان گفت تاریخچه پیدایش و تولید گبه به زمان انسان‌های اولیه برمیگردد چراکه آنها در ابتدا از پوست حیوانات مختلف به عنوان زیرانداز خود استفاده می‌کردند و به مرور زمان و با کسب تجارب توانستند از پشم حیوانات اهلی نخستین زیراندازهای تار و پودی را تولید کنند که یکی از آنها گبه میباشد.

برای مشخص شدن تفاوت میان گلیم و گبه شما را به خواندن این مطلب دعوت می کنم .

 

 

مقالات مرتبط :

تولیدکنندگان گلیم

فروش گلیم 

 

گله به گزارش اتحادیه قالیبافان 

به گزارش اتحادیه قالیبافان ، گبه نوعی قالی است؛ یعنی به غیر از تاروپود، پرز هم دارد اما فرش‌فروشان موقع تقسیم‌بندی انواع قالی، گبه را به عنوان قالی حساب نمی‌کنند و آن را یکی از انواع فرش‌ها معرفی می‌کنند؛ شاید چون ضخامت پرز و طول گره آن نسبت به پرز انواع قالی، بسیار کلفت‌تر و بلندتر است. گبه دست‌بافتی مخصوص عشایر بوده و البته امروز به شکل سفارشی در کارگاه‌های قالی‌بافی شهری هم تولید می‌شود. گبه نقشه ندارد و طرح‌هایش ذهنی است؛ یعنی بافنده، براساس ذهن خود یا منظره‌ای که می‌بیند، نقش حیوان، آدم و درخت یا حتی اشکال هندسی را می‌بافد. اندازه گبه معمولا از یک و نیم تا چهار و نیم متر است و بزرگ‌تر از این متراژ را تقریبا نمی‌توانید در بازار پیدا کنید.

 

  • گلیم اصیل
  • ۰
  • ۰

بافت فرش و گلیم از گذشته های دور میان ایرانیان رواج داشته و از هنرهای اصیل مردم ایران است . در این مطلب بعد از معرفی اجزای گلیم با نحوه بافت آن آشنا می شوید . با ما همراه باشید.

از جمله تفاوت های فرش و گلیم می توان به این مورد اشاره کرد که گلیم فاقد پرز است .نقش های به کار رفته در بافت گلیم عموما طرح های هندسی و یا شکل حیوانات می باشد .

  • گلیم اصیل