فروشگاه اینترنتی گلیم فرش

عرضه گلیم فرش ماشینی

فروشگاه اینترنتی گلیم فرش

عرضه گلیم فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰

گلیم دست باف و ماشینی

گلیم نوعی فرش بدون پرز است که به وسیله ی در هم تنیدن تار و پود و نخ خاب به وجود می اید .گلیم فرش به دو صورت گلیم ماشینی و گلیم دست بافت تولید می شود .و به طور عمده از جنس پنبه و نخ های پشمی و کرک و ابریشم بافته می شود .

گلیم ماشینی چیست ؟

قیمت گلیم ماشینی چه مقدار است ؟

تولید کنندگان گلیم بر چه اساسی ان را قیمت گذاری می کنند ؟

این قبیل سوالات ذهن های بسیاری را به خود مشغول کرده است که سعی می کنیم در این مقاله به برخی از این مسائل بپردازیم.

مقاله مرتبط : نگهداری از فرش گلیم 

 

فرش گلیم چیست؟

گلیم نوعی فرش بدون پرز است که به وسیله ی در هم تنیدن تار و پود و نخ خاب به وجود می اید .گلیم فرش به دو صورت گلیم ماشینی و گلیم دست بافت تولید می شود .و به طور عمده از جنس پنبه و نخ های پشمی و کرک و ابریشم بافته می شود .

در نوع گلیم ماشینی ، گلیم به وسیله ی الیاف مصنوعی از جمله ، اکریلیک ، پلی استر ، پلی پروپلین و بی سی اف بافته می شود .


تاریخ گلیم

انسان های نخستین ، برای پوشش خود و احساس گرما از پوست حیوانات برای پوشش خود استفاده کردند .و سپس برای نرم تر شدن زندگی خود ، از این پوشش به عنوان زیر انداز استفاده کردند .

که بعدها به ریسیدن پشم و تولید نخ واقف شدند و این کلیدی بر بافت زیر انداز و پارچه و گلیم شد .و گلیم بافی خود مقدمه ای بود بر اغاز بافت فرش دستباف .

 

گلیم ماشینی

در ادامه ی گلیم دستباف با پیشرفت تکنولوژی راه حل هایی اسان تر برای بافت فرش یا همان گلیم اختراع شد .که امروزه گلیم به صورت صنعتی و ماشینی بافته می شود و به دلیل تولید انبوه این کالا ، قیمت ان مناسب تر است و مناسب برای تمام خریداران این صنعت می باشد .

 

گلیم دست بافت

گلیم دست بافت بسیار گران است .اما این مبلغ هزینه ی هنر دستان زنان عشایر و زنان بافنده ی این مرزو بوم است که با هنرمندی ،پشم را ریسیده و از رنگ های طبیعی ان را رنگ امیزی کرده و با نقشه های ذهنی برگرفته از طبیعت ان را میبافند و تبدیل به یک اثر ماندگار و زیبا برای تزیین منازل می کنند .

گلیم های دستباف دارای نام های مختلف هستند .که با توجه به نوع بافت و طرح انها نام گذاری می شوند .

از نمونه های معروف گلیم فرش می توان به گلیم های زیر اشاره کرد :

گلیم ایل شاهسون

گلیم لری

گلیم هرسین

گلیم بلوچ

گلیم خمسه

گلیم سنه

 

گلیم ماشینی و کاربرد ان

گلیم از جمله فرش های فانتزی می باشد .که از جمله فرش های محبوب در بین ایرانیان و خارجیان می باشد .از گلیم برای جاهایی که رفت و امد بسیاری دارد استفاده می شود .مثل راه پله و راهرو و یا اشپزخانه

گلیم های ماشینی از جنس های مختلف بافته می شود .از جمله اکریلیک ، و بی سی اف .

بیشتر گلیم های ماشینی از جنس پلاستیک، بی سی اف بافته می شود .و مناسب برای محل هایی است که فرش در انجا در معرض کثیفی بیشتری قرار دارد.

گلیم های ماشینی به راحتی شسته می شوند .و بیشتر مناسب اشپزخانه که در معرض کثیف شدن بیشتر و یا حتی چرب شدن قرار دارد می باشد .

گلیم ماشینی برای اتاق کودک مناسب نیست .زیرا نرمی لازم را ندارد و بهتر است برای اتاق کودک از فرش های ضد حساسیت و فرش های نرم استفاده کنید .

اگر برای اشپزخانه فرش گرانقیمت انتخاب کرده اید ، میتوانید به جای ان از یک گلیم ماشینی از جنس بی سی اف، که قابل شست و شو است و دارای قیمت مناسبی است استفاده کنید .

 

تولید کنندگان گلیم ماشینی برای زنده نگه داشتن این هنر اصیل ایرانی و عرضه ی ان به ایرانیان و جهانیان با قیمت مناسب اقدام به تولید گلیم در تیراژ بالا با قیمت های مناسب کرده اند و همین طور که امروزه می بینیم در رنگ ها و طرح های مختلف بافته می شوند .

امروزه گلیم ها در 6 رنگ  و یا 8 رنگ در طرح های متنوع سنتی و فانتزی بافته می شوند و به دلیل تنوع و ارزان بودن آن ، مورد استقبال مشتریان این نوع فرش قرار می گیرد .

 

ویژگی های گلیم ماشینی

این نوع کف پوش اصلا خاب ندارد .و تنها از تارو پود تشکیل شده است .و بافت ان ساده تر و قیمت ان ارزان تر می باشد .و از نظر رنگ 8 رنگ ان جدید تر بوده و زیباتر میباشد .

 


  • ۹۷/۰۶/۰۷
  • گلیم اصیل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی